Blommor - Växter - Inredning - Krukor - Inspiration

Blommor-Växter-Inredning-Krukor-Inspiration

måndag 11 juni 2012

Gggrrrrrrrrrrrr

Ibland blir jag arg, det är inte ofta adrenalinet sprutar ur öronen på mig, men idag!
Så nu väljer jag att skriva ut det till er av två anledningar, ett: jag behöver få ut de på print, två; jag vill varna er andra.

Jag handlar växter av ett företag. Detta företag anlitar ett företag i sin tur som tar hand om deras fakturering.
(vill bara tillägga att jag i stort sätt ALDRIG varit försenad med en ända faktura under min privata som min företags tid.)
Nu fick jag i dagarna en påminnelsefaktura av SVEA EKONOMI som detta företag använder att handskas med deras fakturor. Jag trodde då att det kanske blivet något galet eftersom jag har två företag och det står ett namn på fakturan och ett annat när den betalas. Men det var de inte.
Först möttes jag av en fruktansvärd otrevlig person. (som borde byta yrke, sitter man på fakturafrågor så är det nog ingen som ringer och ger en komplimang för deras layout på fakturan direkt)
Efter att ff själv vara trevlig eftersom jag trodde detta var ett missförstånd, fortsatte Camilla som hon hette att vara dryg och otrevlig.
Jag förklarade att jag visst hade betalat fakturan i tid. Den hade förfallo datum den 24/5 och pengarna drogs från mitt konto den 23/5.
Ne då börjar hon påstå att jag ljuger, för jag hade betalat fakturan försent. Den var bokförd hos dom den 30/5 alltså sex dagar efter att de skulle haft pengarna. Jag svarade att detta var mycket konstigt eftersom pengarna dragits från mig i tid. Enligt henne spelade detta ingen roll utan jag hade betalat försent. (nu börjar hon avbryta mig och jag börjar bli smått irriterad)
Tillslut klarar jag inte av att prata med henne längre utan min sambo tar över samtalet.
Jag ska då betala en faktureringsavgift plus ränta för att betalningen är försenad.
Jag har nu kontaktat banken för att kolla upp detta. Pengarna drog från mig den 23 och han gick även in och såg att de fått pengarna på sitt konto den 24.

Vem är det då som ljuger? Fy fan!!!
Jag ska alltså enligt detta företag betala för något som inte är sant. Det kan de glömma. Banken ställer även upp med utskrift mm som bevis för att pengarna fanns på deras konto.
Men ska det behöva gå såhär långt?
Vi googlade upp företaget och de hade inga bra ref över huvudtaget. Läste om många som fått problem och tom företag som anlitar dom inte skulle kunna avsluta samarbetet.
Så en varningsklocka för SVEA EKONOMI.
Jag kommer inte handla av detta företag via faktura mer... Jag vågar inte efter att ha läst vad andra har varit med om plus vad jag själv nu är med om.
Jag är bara en enskild firma och vill inte ha skit på mig....
Detta har tagit mycket energi och tid för mig idag... Tid som jag hade kunnat använda på bättre saker.
Man ska tydligen bli starkare av saker man är med om och isf är jag nära en oxe vid det här laget;)

Sov gott... I morgon fortsätter fighten;)
Kram

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar